Pošto sam malo zakuhao situaciju oko grijanja odnosno deranja ledica, a kako je ovo HELPDESK reko da ukratko predstavim svoj projekt u izradi.
Možda nekome bude od koristi, jer sam i ja to malo znanja prikupio samo čitanjem foruma.
Svaka čast, ovo je za sada najbolje napisani tekst o ledicama koji sam do sada našao na ovom forumu.
Činjenica je da ledice možeš vozit na 100% samo je bez adekvatnog hlađenja upitan rok trajanja 50 000h 
Kada sam nagazio ledice na 100% i kasnije vratio na 80% (Royal), na oko nije bilo neke velike razlike u jačini svijetla.
Oboje stoji. Svjetlost se mjeri u lumenima, a ljudsko oko lumene percipira logaritamski. Ako uzmeš 100 lumena i usporediš ih sa 200 lumena, ovih 200 nije "duplo jače". Dakle ako uzmeš 100% od neke količine svjetlosti i usporediš ih sa 80% te iste svjetlosti, razlika će ljudskom oku biti skoro pa zanemariva.
Da bi od 100 lumena ljudskim okom primjetio "duplo jaču" svjetlost trebat će ti 4x više, odnosno 400 lumena.
Temperatura pri kojoj LEDica radi igra jako važnu ulogu u vijeku trajanja te iste LEDice, a može utjecati i na struju koja kroz tu LEDicu prolazi.
Odlučio sam se za Cree XP-E(plave), XM-L U2(cool bijele) i XT-E(royal) ledice i 3X dimmabilna drivera od 50W (svaka boja svoj driver, tak da si bojam kak mi paše).
To je upravo ono kako LEDice treba pogoniti. Ako ih je više, treba ih spajati u seriju, a ne paralelno. Može i paralelno, ali svaki paralelni miz mora imati minimalno svoj otpornik (ako ne i driver) sa malo Ohma i relativno puno Watta. Nešto malo više o tome dalje u mom postu.
Ledice su na aluminjskim U profilima pojačani flahovima koji su zaljepljeni termovodljivim ljepilom-pastom.
Dok su hladne 12kom vuku 1240mA a kad se zagriju (nakon 3 sata) 1490mA.
Ovo je relevantno, i različito za svaku vrstu, pa moguće čak i seriju istog modela LEDica. Isto vrijedi i za drivere.
Razlika u tvojoj izmjerenoj struji između hladnih i zagrijanih ledica i drivera sasvim je moguće zbroj razlika u ponašanju drivera i ledica pri različitim temperaturama.
Koliko je to svijetla u odnosu na T5, NEZNAM 
I ovo je relevantno.
Renomirani proizođači objavljuju takve podatke (oba spomenuta). Također se za renomirane može pronaći i puno testova neovisnih istraživača širom interneta.
Noname LEDice možeš "otprilike" pogađati. Uzmeš 10-30% manje od renomiranih LEDica i imaš barem procjenu.
Renomirani proizvođači imaju minimalne razlike od serije do serije, noname - ono drugo. Dvije "iste" noname LEDice naručene (i u istoj narudžbi) od istog ebay dobavljača često (ili barem ponekad) neće biti iste LEDice s istim karakteristikama.
Jer je u igri:
22kom blue(3W) = 66W
22kom royal(5W) = 110W
12kom cool (10W) = 120W
-znači dobivamo 296W led svijetla, koje guraju 3 drivera po 50W = 150W
Ovo je moja jedina ozbiljna zamjerka na cijeli post. Imaš
potencijalnih 296W za "deklarirano" pogonjenje LEDica. Ne možeš dobiti više watta na izlazu nego što je napajanje sposobno dati na ulazu.
-konačnim mjerenjem dobivam
Blue - 32,8V puta 0,8A = 26W
Royal-33,5V puta 1,2A = 40W
Cool - 35,9V puta 1,5A = 54W
Dakle ja vjerujem da imam 120W punokrvnog led svijetla
A ovo je i ispravka ovog gore, dakle 120W LEDica iskorištavaš.
Malo je nespretno napisano, jer se svjetlost ne mjeri u Wattima, nego lumenima.
"Problem" je sa noname LEDicama što možeš samo odokativno odrediti koliko korisne svjetlosti (lumena) tih (realno impresivnih) 120W daje. Međutim, ako uzmeš i poprilično pesimistične prognoze i pretpostaviš da su tvoje noname kineske LEDice 30% slabije od renomiranih, i u tom slučaju ćeš dobiti impresivan broj lumena.
Osobno, nisam na ti sa royal blue i općenito noname LEDicama. Bavim se tropskim akvarijima pa mi ne trebaju royal blue. Nakon što sam vidio razlike između noname i CREE ledica odlučio sam se baviti samo sa renomiranim proizvođačima, kojih osim CREE ima još nekoliko. Ne mogu niti procijeniti koliko lumena imaš u tih 120W, barem ne bez malo istraživanja.
Međutim, ...
I sam sam složio svoju LED rasvjetu za 50l tropski akvarij, što u usporedbi s ovim tvojim zvuči smiješno, naravno, ali...
Moj plan je voziti: cool na 50% (zbog grijanja), a blue i royal na 80% snage, te prema potrebi staviti leće od 60 stupnjeva.
Ovo je razuman plan.
Ja recimo
pogonim 3x CREE XM-L u seriji sa 1A. Maksimalno su deklarirane na 3A. Pozdano znam da u nekim okolnostima rade i na više od 5A.
Tih 1A je 33% deklarirane struje za tu LEDicu, a istovremeno 44% lumena pri max deklariranoj struji.
Što sam sad tu napisao? Ukratko, ni postoci nisu precizni, jer su relativni samo u odnosu na istu mjernu jedinicu. (Usput, napisao sam i da lumeni ne prate struju linearno.)
Namjerno ne navodim voltažu kojom pogonim LEDice, jer
uopće nije bitna ako imaš pošten driver. Driver će sam
naštimati izlazni napon tako da kroz LEDice prolazi 1A (odnosno koliko već želimo). Ulazni napon mi je 12V, ali ni to nije pretjerano bitno, dok god je unutar deklariranih vrijednosti drivera.
XM-L je jedna od najunčikovitijih LEDica trenutno dostupnih na tržištu, a najunčikovitija kada sam ih naručivao.
Iz ovog gore, ja mogu pouzdano reći da sa 1A kroz tri LEDice ja trenutno imam
1200lumena korisne svjetlosti u svom akvariju, odnosno 3x 400 lumena.
Poanta je da moje napajanje može i ne mora biti sposobno dati 15A na 12V.
Driver osigurava da će kroz LEDice proteći samo i točno 1A, ni više ni manje. Sitna tolerancija je dozvoljena, naravno.
A sada digresija i zorni primjer kako LEDice rade...
LEDica je naprava koja pretvara elektrone u fotone, odnosno struju u svjetlost, i to joj je primarna namjena. Svaka LEDica ima svoje deklarirane parametre pri kojima radi optimalno i maksimalno.
Otpornik je naprava koja
ograničava protok struje, odnosno
osigurava pad napona. Ima tu još caka, ali ne želim ulaziti u više detalja.
LEDica
ne ograničava protok struje. Ako ograničava, to je slučajnost, nuspojava.
Dakle, uzmem neku noname 3W LEDicu koja je recimo deklarirana da radi na max 1A i 3V (P=U*I=3*1=3W) i spojim ju na 3.3V.
Pitanje: Koliko ampera će ta LEDica povući?
Kratki odgovor: Nema točnog niti preciznog odgovora.

Dugi odgovor: Ovisi o vrsti, modelu, seriji i primjerku LEDice.
LEDica ne ograničava protok struje (ampere).Ako netko želi dokaz, ni to nije problem, za sitne novce dokazivo.
Bilo tko može otići do trgovine elektroničkom opremom i kupiti one male najmanje najjeftinije ledice koje postoje, žute, crvene i zelene, i jednu DD bateriju.
Na uzorku od, bubnut ću, 30 takvih različitih LEDica, barem će jedna izgoriti u roku od par sekundi kada ju se spoji (ispravnom polarizacijom) na već spomenutu DD bateriju.
Zašto? Zato što LEDice
ne ograničavaju struju koja kroz njih može proteći ako napajanje to može pružiti.
Da, ostalih 29 će raditi kako treba. Koliko dugo? Možda 5 minuta, dok se ne zagriju pa ne potegnu dovoljno veliku struju da ih sprži. Možda sljedećih 100 000 sati. Poanta je da nema garancije.
Suma sumarum:
Da, može se spojiti 10 3W LEDica na 3.3V komputerskog napajanja, bez otpornika, i to će raditi.
Može se spojiti i 10 nizova od po 3x 3w LEDica na 12V kompjuterskog napajanja, bez ikakvih otpornika. I to će raditi.
Sve će to raditi. Koliko dugo? Čista sreća. Šanse možda i jesu da će raditi i duže od par sati i par mjeseci. Poanta je da bi trebalo tako raditi sljedećih 10 godina, i ako ne bude, to je do
ljudske greške.

Činjenice:
Kako je već spomenuto u nekom od prethodnih postova ili threadova, klasična, "obična" napajanja
reguliraju napon (drže ga konstantnim do deklarirane jakosti struje).
Dok god je
"obično" napajanje sposobno isporučiti
veću struju nego za što su LEDice deklarirane, LEDice su u opasnosti da izgore
jer kroz njih može poteći prevelika struja.
Dok god su
LEDice sposobne povući
više struje nego je "obično" napajanje sposobno dati, napajanje je u opasnosti da izgori od
preopterećenja.
BTW, osobno sam isprobao i jednu i drugu verziju, ne lupam samo teorijski.Pat pozicija? Nikako. Rješenje je jednostavno:
1. Napajanje treba biti sposobno dati 20% više watta od onog za što su LEDice deklarirane, uz ispravno hlađenje. (radi sigurnosti i tolerancije)
2. LEDice treba pogoniti najviše do ili sa manje od max deklarirane struje/snage, uz ispravno hlađenje.
1+2=3
3. Između napajanja i LEDica treba staviti
regulator jakosti struje, u narodu još poznatiji kao
LED driver. Uz ispravno hlađenje.

Na kraju, isprike ako u svom postu zvučim kao da sijem pamet. Nije mi namjera niti želja nikoga napadati. Samo znam nešto o LEDicama, i imam nekih iskustava još od prije nego sam ušao u akvaristiku. Namjera mi je podijeliti ono što mogu s ovim forumom, koji mi se poprilično sviđa.

Ako netko bude htio, odnosno ako bude potrebe, mogu dati i popis referenci za jako puno toga što sam napisao.
Pozdrav svima!
Viktor