Akvarij NET - FORUM
Slatkovodna Akvaristika => Ciklidi => Autor teme: nihrzenjak - Travanj 22, 2014, 11:16:21 prijepodne
-
Pozdrav,
imam 200 litara akvarij i vodu mjenjam svakih 10-14 dana (trećinu). Nažalost Ciklidi mi lagano izumiru, jedan po jedan...
Eto kako to izgleda 3-4 dana nakon primjecivanja problema s ribom. I tako svakih 30 dana ode jedna. U čemu je problem? Ja sumnjam u kvalitetu vode jer se sve funkcioniralo savršeno 2 godine a sad se nesto pocelo desavati. Vodu punim direktno iz slavine.
Hvala na savjetima i pomoći...
-
Iako Sam početnik surfajući po forumu sa sličnim temama preporučujem ti da ispuniš ovaj upitnik:
https://www.akvarij.net/forum/index.php?topic=29767.0 (https://www.akvarij.net/forum/index.php?topic=29767.0)
Da bi ti znalci pomogli što prije!
P.S. I oni bi ti rekli da se javiš sa popunjenim podatcima, pa ih dočekaj sa spremnim odgovorima
Sretno!
-
Pozdrav,
imam 200 litara akvarij i vodu mjenjam svakih 10-14 dana (trećinu). Nažalost Ciklidi mi lagano izumiru, jedan po jedan...
Eto kako to izgleda 3-4 dana nakon primjecivanja problema s ribom. I tako svakih 30 dana ode jedna. U čemu je problem? Ja sumnjam u kvalitetu vode jer se sve funkcioniralo savršeno 2 godine a sad se nesto pocelo desavati. Vodu punim direktno iz slavine.
Hvala na savjetima i pomoći...
Klasičan primjer borbe dviju riba, samo ova što si je ti poslikao je dobila po piiii... :D :D :D
Najnormalnija stvar kod malawaca. Očito imaš nekoga nabrijanog lika u akvariju koji ti roka ostale
-
složio bih se sa igorom ...
i ja sam morao reducirati broj riba jer sam imao full nabrijani dominantni par :)
-
Istina Igore, imam dva dominantna muzjaka graskei koji se tuku medusobom ali nisam primjetio da bi se tukli s labidokromusom...
-
Ta dva mužijaka ti ubijaju I ganjaju ostale ribe..po caeruleusu se vidi da je dobio batina I da je isplašen..
-
Pozdrav nihrzenjak,
osim što je ova riba ima simptome batinanja ima i simptome koji govore da kvaliteta vode nije dobra i da su povišeni nitrati (potkožno krvarenje vidljivo kao crvene pjegice).
Hajde molim te detaljno ispuni ovaj upitnik da vidimo u čemu leži problem:
https://www.akvarij.net/forum/index.php?topic=29767.0 (https://www.akvarij.net/forum/index.php?topic=29767.0)
-
UPITNIK:
AKVARIJ:
- dimenzije/litraža, 210 l
- temperatura, 24 oC
- parametri vode: pH, NO2, NO3, GH i KH
- vrijeme od pokretanja akvarija, 3god
- kad su nakon pokretanja akvarija useljene prve ribice, 1mj
- koliko često i koliko mijenjate vode 1/2 svakih 14 dana
- da li prilikom izmjene vode usisavate dno akvarija - ako ima ostataka izmeta
FILTER:
- model filtera (unutrašnji ili vanjski) i koliki je protok (koliko litara/sat) - vanjski, CristalProfi e900
- način i periodi čišćenja filter materijala - jednom u 6mj
- što imate od filter materijala u akvariju (spužva, aktivni ugljen, keramika, vata...) spuzva, ugljen, keramika
OSTALA OPREMA:
- panjevi i kamenje te ima li sluzi na panju ili na kamenju i podlozi? kamenje, i ima malo zelenih algi
- grijač - isključen
- pumpa za zrak - ukljucujem ju u ljeto
- CO2 sustav – kakav - nemam
- koju kemiju dodajete u akvarij? (Gnojiva za biljke, sredstva za pripremu vode i dr.) - sredstvo protiv algi AlgExit
STANOVNICI:
- popis vrsta riba i broj pojedinih primjeraka - Malawi ciklidi
- starost ribica - 3 god (5 kom) 1 god (4 kom Labidochromis caeruleus) - i mlade koje su se same započele život u akvariju
- ima li potencijalnih „terorista“ ? 2 muzjaka greshakei
- hranjenje – koliko često hranite ribe i kojom hranom (da li je prošao rok trajanja) - 1 na dan, pojedu sve za min, hrana Tropical Malawi
BILJE I HRANJIVA PODLOGA
- da li vam trunu (propadaju) neke biljke - nemam ih
- da li imate alge i koje (obavezno napomenuti ako imate Cijano bakteriju) - zelene
- da li ste nedavno koristili neko kemijsko sredstvo za ubijanje algi - da AlgExit
- od čega se sastoji podloga i kako je rađena te koliko su debeli pojedini slojevi - podloga je od pjeska, bila debljine 5 cm ali malawci kopaju pa rade brda
- da li koristite tabletice za gnojenje bilja, koje i kako su stavljene u podlogu - ne
PROMJENE:
- promjene u akvariju u zadnja 2 – 3 tjedna (nove ribice, biljke, oprema) - nista
- promjena kvalitete vode (zamućenje, miris) - sve normalno
SIMPTOMI:
- detaljan opis simptoma - mjesecno jedna riba ugine. Napocetku se skriva na dnu, nakon toga se okrene okomito s glavom prema gore ili dolje te u biti kroz 2-5 dana ugine. Vidi se da joj je zadnja peraja izgrizena ili je propala.
- promjene na koži, na perajama ili škrgama, očima... - vidljivo kao raspadanje straznje peraje...mada na zadnjoj ribi vidljive ozljede bocno na tijelu
- da li uzima hranu, disanje, ponašanje (da li se sakriva...) - ova bolesna se skriva ili je na vrhu akvarija i ko da uzima zrak cijelo vrijeme
- kakav izmet imaju ribe (normalan ili končasto sluzavi ili končasto zamučeno-bijeli ili...) - normalan
- kad su se simptomi prvi puta uočili - prije godinu dana
- pokušaj liječenja, kojim lijekom/lijekovima - sol bez joda
- koliko je ribica bolesno, da li je bilo uginuća? otislo je već 8 komada, na isti nacin...
- stanje ostalih stanovnika - sve osim ove jedne zdrave
Eto nadam se da sam na prihvatljiv nacin ispunio ovaj upitnik. Hvala na daljnjoj pomoći.
LP
Nikola
-
Uh, uh...., Nikola, Nikola :roll:
Puno toga ne radiš kako bi trebalo pa ću krenuti redom sa nabrajanjem:
1. Imaš preslab filter s obzirom na litražu i na to da mijenjaš vodu svakih 14 dana. (trebao bi imati filter sa protokom 1200l/h)
sa ovim filterom bi vodu morao mijenjati svaki tjedan cca 35%
2. Ne usisavaš podlogu ( podloga se ne mora usisavati samo u akvarijima sa dovoljno jakim filterom i spraybarom ili da postoji posebna pumpa koja tjera vodu sa podloge u ulaznu cijev filtera) Na i neposredno iznad podloge, poput izmaglice, lebdi "prljava" voda prepuna bakterija, nitrata, fosfata i dr. a koja nastaje razgradnjom ribljeg izmeta na dnu i upravo se zato mora usisavati podloga ili ono prvo što sam napisao.
3. Pranje filter materijala ( ti ga pereš svakih 6 mjeseci a to nikako nije dobro jer naslage bakterija i planktona budu toliko guste da se smanjuje protok filtera a s time i neutralizacija nitrata od strane dobrih bakterija) Filter bi trebalo proprati u vodi izvađenoj iz akvarija jednom mjesečno (govorim o tvom filteru).
4. Aktivni ugljen je nepotreban u tvom filteru ( ali s obzirom da je već dugo unutra služi kao podloga dobrim bakterijama) u ovom bih ga filteru osobno zamijenio sa akvarijskom spužvom.
5. Isključen grijač - velika pogreška. Iako je kada je upaljeno svjetlo temperatura 24C po noći se ona drastično spušta ovisno o grijanju stana a to je stalni stres za ribe i utjeće na pad imuniteta. Grijač mora biti upaljen cijelo vrijeme.
6. Pumpa za zrak isključena - može biti isključena samo ako ti je izlazna cijev ili spraybar podešen da jako mreška površinu vode u protivnom moraš imati uključenu pumpu za zrak.
7. Vodu ulijevaš direktno iz slavine - ovo je vrlo opasan postupak koji nikome ne bih predložio a vidim da ga ciklidaši vole koristiti. Ako se to več radi tada upozoravam na 2 bitne stvari:
a) voda koja se ulijeva MORA biti približno iste temperature kao ona u akvariju (veča razlika uzrokuje stres i pojavu plinske bolesti)
b) filter mora biti isključen za vrijeme ulijevanja vode u akvarij
c) odmah po ulijevanju vode u akvarij sipati sredstvo za neutralizaciju klora i ostaviti najmanje 15 minuta prije paljenja filtera
8. Korištenje Algexit-a - nikada i nikome ne preporučujem zbog toga što je sredstvo vrlo agresivno. Naglo spušta pH vode pa je iznimno opasno u akvarijima sa mekanom vodom. Kod tebe je tvrda voda pa osim što izaziva šok kod riga i stresira ih često se dogodi da počnu propadati peraje a mislim da si spominjao problem sa perajama.
Da rezimiram, sa ovim filterom bi vodu trebao mijenjati jednom tjedno cca 35% uz usisavanje podloge a filter materijal prati jednom mjesečno, mijenjaj vodu sa vodom koja je odstajala 24 sata, trebaš uključiti grijač i eventualno pumpu za zrak te prestati koristiti Algexit.
Što napraviti sutra:
Napravi promjenu cca 40% vode (sa odstajalom vodom ili onako kako sam napisao pod 7) uz usisavanje podloge USISAVAČEM PODLOGE, operi filter materijal te ulij duplu dozu Easy Life FFM te 5 čajnih žličica soli (ukoliko sol nisi ubacivao zadnjih mjesec dana) a slijedeći dan dupla doza vitamina.
Jednom do 2 puta mjesečno iscijedi 4 manja češera češnjaka a radi podizanja imuniteta i čišćenja parazita.
Za sada toliko, pozdrav i sretno.
-
Zasto filter MORA biti iskljucen za vrijeme izmjene vode?Ja imam dva vanjska,usisne kosare su relativno nisko.Nikad ih ne iskljucujem za vrijeme izmjene vode jer mi tetrin filter nakon iskljucivanja "drnda" dan-dva,dok sve ne legne i izbaci zrak.Gasim ga samo dok ga cistim.Hvala.
-
Zasto filter MORA biti iskljucen za vrijeme izmjene vode?Ja imam dva vanjska,usisne kosare su relativno nisko.Nikad ih ne iskljucujem za vrijeme izmjene vode jer mi tetrin filter nakon iskljucivanja "drnda" dan-dva,dok sve ne legne i izbaci zrak.Gasim ga samo dok ga cistim.Hvala.
Gasis filter zato da ti ne povuce kloriranu vodu , a klor ubija bakterije
-
Hvala Filip na odgovoru :up:
-
Hvala na odgovoru!Od sad cu ga gasiti,mada nisam imao problema s vodom.Nek "drnda" dan-dva.
-
Nevjerojatno...
Ja se ubio od pisanja a čovjek ni hvala da kaže...
Hvala mi ne treba već me samo zanima njegov odgovor i da li je što poduzeo.
-
Uh, uh...., Nikola, Nikola :roll:
Puno toga ne radiš kako bi trebalo pa ću krenuti redom sa nabrajanjem:
1. Imaš preslab filter s obzirom na litražu i na to da mijenjaš vodu svakih 14 dana. (trebao bi imati filter sa protokom 1200l/h)
sa ovim filterom bi vodu morao mijenjati svaki tjedan cca 35%
2. Ne usisavaš podlogu ( podloga se ne mora usisavati samo u akvarijima sa dovoljno jakim filterom i spraybarom ili da postoji posebna pumpa koja tjera vodu sa podloge u ulaznu cijev filtera) Na i neposredno iznad podloge, poput izmaglice, lebdi "prljava" voda prepuna bakterija, nitrata, fosfata i dr. a koja nastaje razgradnjom ribljeg izmeta na dnu i upravo se zato mora usisavati podloga ili ono prvo što sam napisao.
3. Pranje filter materijala ( ti ga pereš svakih 6 mjeseci a to nikako nije dobro jer naslage bakterija i planktona budu toliko guste da se smanjuje protok filtera a s time i neutralizacija nitrata od strane dobrih bakterija) Filter bi trebalo proprati u vodi izvađenoj iz akvarija jednom mjesečno (govorim o tvom filteru).
4. Aktivni ugljen je nepotreban u tvom filteru ( ali s obzirom da je već dugo unutra služi kao podloga dobrim bakterijama) u ovom bih ga filteru osobno zamijenio sa akvarijskom spužvom.
5. Isključen grijač - velika pogreška. Iako je kada je upaljeno svjetlo temperatura 24C po noći se ona drastično spušta ovisno o grijanju stana a to je stalni stres za ribe i utjeće na pad imuniteta. Grijač mora biti upaljen cijelo vrijeme.
6. Pumpa za zrak isključena - može biti isključena samo ako ti je izlazna cijev ili spraybar podešen da jako mreška površinu vode u protivnom moraš imati uključenu pumpu za zrak.
7. Vodu ulijevaš direktno iz slavine - ovo je vrlo opasan postupak koji nikome ne bih predložio a vidim da ga ciklidaši vole koristiti. Ako se to več radi tada upozoravam na 2 bitne stvari:
a) voda koja se ulijeva MORA biti približno iste temperature kao ona u akvariju (veča razlika uzrokuje stres i pojavu plinske bolesti)
b) filter mora biti isključen za vrijeme ulijevanja vode u akvarij
c) odmah po ulijevanju vode u akvarij sipati sredstvo za neutralizaciju klora i ostaviti najmanje 15 minuta prije paljenja filtera
8. Korištenje Algexit-a - nikada i nikome ne preporučujem zbog toga što je sredstvo vrlo agresivno. Naglo spušta pH vode pa je iznimno opasno u akvarijima sa mekanom vodom. Kod tebe je tvrda voda pa osim što izaziva šok kod riga i stresira ih često se dogodi da počnu propadati peraje a mislim da si spominjao problem sa perajama.
Da rezimiram, sa ovim filterom bi vodu trebao mijenjati jednom tjedno cca 35% uz usisavanje podloge a filter materijal prati jednom mjesečno, mijenjaj vodu sa vodom koja je odstajala 24 sata, trebaš uključiti grijač i eventualno pumpu za zrak te prestati koristiti Algexit.
Što napraviti sutra:
Napravi promjenu cca 40% vode (sa odstajalom vodom ili onako kako sam napisao pod 7) uz usisavanje podloge USISAVAČEM PODLOGE, operi filter materijal te ulij duplu dozu Easy Life FFM te 5 čajnih žličica soli (ukoliko sol nisi ubacivao zadnjih mjesec dana) a slijedeći dan dupla doza vitamina.
Jednom do 2 puta mjesečno iscijedi 4 manja češera češnjaka a radi podizanja imuniteta i čišćenja parazita.
Za sada toliko, pozdrav i sretno.
Pozdrav 985Plavi.
Zbog čega misliš da je "CristalProfi e900" nedovoljan za 200L, kad je namjenjen za akvarije od 100-300 litara. Ja ga imam u 230 L , sve je vrhunsko, svi parametri vode.
-
Ja bi se ovdje samo nadovezao na neke stavke koje iz iskustva nikad ne bi radio..i ne radim i naravno nikad problema...
naravno priče koje idu za filtraciju prvenstveno..
1.JBL CPe je itekako je dovoljan filter za ovu litražu-to može na mjesečnoj bazi odrađivati i unutarnji filter npr. JBL CPi 200 ili bilo koji drugi slične veličine ....
2.protoci od nekoliko tisuću i kusur litara su besmislica ...i ne znam odakle ova teorija,dapače što manji protok,naravno ne premali 300-600 litara kroz medij ovisno o kapacitetu medija samog filtera je optimum da ragzradnja DOM-a u NO3 bude adekvatna
filter prije svega osim mehaničke filtracije rekao bi i 95% mu je bit biološka filtracija,a bakterije nisu spajdermeni i sama velika brzina protoka desetkuje bakteriju i začepljuje protočnost,
tu naravno onda dolazi do buma algi pa se kreće u kemiju koju ni ja ne preporučujem ni ja narravno
Dakle usisavanje podloge obavezno tamo gdje nema bilja jer nema što prirodnim putem vršiti izmjenu plinova,
Čiščenje filtera po potrebi,dok god je protok normalan na izlazu,samo izmjena vode na mjesečnij bazi sa usisavanjem naravno ako se radi o akvariju bez bilja
ako je sa biljem usisavanje po potrebi i mogučnosti
Što se tiče riba u ovom slučaju naravno da je to prirodna selekcija u kojoj zbog nemogučnosti bijega manje agresivna vrsta stradava i to bi trebalo u svakom slučaju izbjegavati to jest izvaditi problematične ribe ili one koje su u manjem broju da se stvori sklad u akvariju.
Dakle vrste koje su tolerantne ali bez obzira ciklidi kada dođu do određene populacije mirni ili ratoborni će to riješavati na novoj mlađi.
Što se tiče dodavanja vode i gašenja filtera samo ako to moram napraviti radi sprječavanja ususavanja zraka filtera,no to nije nikad tako bar u mojim slučajevima i to prvenstveno da se voda lagano miješa kako bi šok kod riba bio neprimjetan i voda lagano odmah miješana.
Što se tiče bakterija i klora tih problema nema jer se uredno dodaje biotopol.
To je ono što kod mene radi oduvijek ,a što se tiče riba tu treba pravilnu selekciju napraviti i tada je mir na dugi period.
Samo za primjer na akvariju 800 litara malawci CPe 1500 čistim jednom godišnje :up:
-
protoci od nekoliko tisuću i kusur litara su besmislica ...i ne znam odakle ova teorija,dapače što manji protok,naravno ne premali 300-600 litara kroz medij ovisno o kapacitetu medija samog filtera je optimum da ragzradnja DOM-a u NO3 bude adekvatna
Mozda i je besmislica, ali besmislica koju su prihvatili svi proizvodjaci, pa svoje filtere, ovisno o velicini i ciljanom trzistu, upravo i drze na 800-1500l/h.
Iako je bioloska filtracija mozda uspjesnija pri manjim "brzinama", kod malih protoka nema adekvatne mehanicke filtracije. Diskutabilno je koliko jedna steti drugoj, ili necem trecem, ali i mehanicka filtracija je jako bitna, zar ne? Vidio sam puno slucajeva gdje nekakav komadic prljavstine ili necega pluta na pola cm od usisne kosare, filter nema snage da je povuce, a povratna struja od filtera je preslaba da je pogura. Pa je mehanicka filtracija u takvim slucajevima vise stvar srece, nego necega sto je ciljano i sto nam itekako sluzi.
Dalje, u akvaristici postoji jedna konstanta, a to je samoproglasena "istina" i mantra koja se provlaci kroz svaki komad opreme - proizvodjaci bezocno lazu, i njihove tvrdnje i karakteristike odmah prepolovi, da bi znao sto je optimum za neki komad opreme. Svi osim JBL-a ocigledno, jer ako pogledamo da JBL tvrdi "do 300L", mi prepolovimo i dobijemo optimum na 150L....a takav filter koristimo na akvariju od 200L.
Malo matematika nije u redu zar ne? Da, mozemo mi to pravdati kako svaka kap i svaki atom vode prodje "vrhunski tretman i biolosko ciscenje", u praksi je to slaba utjeha. Jer jos jedna poanta filtracije bi trebala biti da u sto kracem roku mehanicki i bioloski ocisti sto vecu kolicinu vode.
Da nije tako, ustvari nebi postojao razlog da mi koristimo ikakav drugaciji filter osim nekog mini unutrasnjeg, protoka 300l na sat - jer, tu je najbolja bioloska filtracija vode. A kolicina - nebitna.
Moderni filter materijali ionako imaju poroznu povrsinu za naseljavanje bakterijama u i vise nego dovoljnoj kolicini, da bi se mi morali brinuti oko toga. Posebice ne oko toga hocemo li koju zacepiti ili necemo s protokom.
Tako da, meni ima sasvim logike da je poanta dovesti i sto vise vode provesti kroz filter u sto kracem vremenu, nego obratno. Jer, 100 litara 10001% ociscene vode po satu, ili 500 litara 10000% ociscene vode po tom istom satu.....ja glasam za vecu kolicinu.
I za kraj, mislim da su rijetki od nas koji situaciju u svojim akvarijima znamo do najsitnijeg detalja, sto se tice parametara i slicnog. Svi mi igramo na kartu - nema vidljivih problema=nema problema uopce, i sve funkcionira. Kad nastane problem - kriva je oprema, ovo ili ono....
Moze biti, ali.....
-
Slažem se sa svime što je napisao Damir :up:
Ja samo podvlačim da je za ciklidne akvarije potrebna što jača filtracija, odnosno filteri dovoljno jaki da sa dna povuku feces i nečistoće posebice jer nema biljaka koje te otpadne produkte mogu iskorištavati za svoj rast.
Ja sam u 250 litarskom akvariju imao filter protoka 1200/h a bio bih još sretniji da sam imao barem još jedan protoka 900l/h.
Glede toga da ulijevate vodu iz slavine direktno u akvarij a tek onda i kada radi filter ubacujete sredstvo za neutralizaciju klora morate znati da je klor već napravio veliku štetu na dobrim bakterijama a štoviše zato što klor sada vežu za druge spojeve da bude što postojaniji pa se u vodi nalazi kloramin kojega teško neutralizira i sredstvo za neutralizaciju klora... Za razmisliti.
-
Definitivno u svemu po malo ima logike,ali ponekad logika treba biti i popračena spoznajom i znanjem...
Naime kada kažete da protok treba biti jaći ,veći ...nikad ga dovoljno...e tu je poanta srazmjer snage i kapaciteta filtera tj. filter materijala
dakle kada proizvođač navede protok to je protok bez ičega(otpora-filter materijala) kada je opterećen s vremenom pada ,pada već i kada je novi,visina (akvarij,dužina crijeva,,) sve je to proračunato jer znanstveno (proučavanjem se došlo do optimalne biološke filtracije)tj. protok kroz medij kako bi u adekvatnim uvjetima naglašavam biološka filtracija bila što optimalnija i opet kažem 95% je to svrha i rezultat čiste vode.
Naime ukoliko imamo "velik" dugačak akvarij tada se ne riješava protok filterom već se po određenim točkama (jednom ili više njih stavljaju protočne pumpe)
kako bi dovodile "ustajalu vodu " do usisa filtera ili skuplja varijanta ali još bolja dva ili tri filtera...
No možemo mi staviti još nešto bolje no to nije komercijalno i dostupno "plug &play akvaristima" koji su u začetku hobia ili nečeg drugog...
Dakle možemo staviti i pumpu u filter od 5000L/h ili više ali onda srazmjerno tome treba i filter biti ogroman tako da opet kroz sav filter materijal voda prolazi umjereno 300-600 litara i tu opet upadamo u paradox ako je akvarij ogroman jer cirkulacijom tj. izlaznim tokom nećemo dobiti željenu i potrebnu cirkulaciju i zato postoje stream i power head pumpe.
Tako da kada kažemo fizička filtracija(mehanička) je samo donos DOM materije do medija dalje je sve na biologiji i po potrebi kemiji(ugljen,remower PO4 ili NO3 )ovisno o biotopu tj. akvarijskom tipu životinja i njihovim potrebama tj. mogučnostima koje smo mi odabrali na ovaj ili onaj način.
Na žalost prirodu je teško imitirati (ali ne i nemoguće),a kao što vidimo u večini slučajeva ju ne poštujemo i zato iz neznanja dolazi do meni i nekima banalnih problema dok većini (pogotovu novih akvarista) stvara noćnu moru,gubi nadu,stvara probleme jer tamo gdje i kada je počeo nije dobio adekvatne i kompletne informacije.
Jedan od najvećih problema koje sam ja uočio kroz niz godina uočio je strah da kupac ne odustane ako (naravno ako zna "učitelj" )
što mu je sve potrebno za određeni akvarij i pušta kupca da on odluči što če uzeti od ponuđenog i rijetko navedenog jer ne želi izgubiti...
No u konačnici takvim pristupom gube na žalost svi,naravno i nesretne životinje..i sad odlazimo dalje i događa se da su nam životinje sve skuplje jer ih na žalost (svojom sebičnom ljubavi) ubijamo 8).
Moj pristup i namjera i ono što radim ,a vezano mi je uz ovaj hobi je da ljudima pokušam dati do znanja da sve ima svoje zašto ?
Jer bolje se dobro pripremiti nego,odustati i kasnije kriviti druge.
Uopće je nebitno ko kupuje kakav brand bitno je da kupuje adekvatan i kvalitetan potkrepljen osnovnim cjelokupnim znanjem jer onda osigurava sretan i dug život svojim ljubimcima i zadovoljstvo sebi na svim djelovima ovog hobia.
Tako da je moja poruka svima koji krenu u bilo što edukacija,znanje u bilo čemu jer poslije je skupo ispravljati greške,tako je u svemu danas pogotovo kad je tržište nemilosrdno,nema kontrole i što god koga pitate(trgovce.političare pa i ljude iz raznih struka..) reći će ma sve je to isto,nema tu neke razlike,sve je najbolje i dobro kako bi rješili sebe bez borbe i onoga što je smisao kada izađeš u ŽIVOT.
Na žalost ljudi su postali sebični i to vodi ka ne dobrom...povjest je sve pokazala
Na žalost sve se to odražava i na ovaj naš ljepi hobi jer ljudska glupost i pohlepa ne štedi nikoga pa ni samog sebe :up:
Nisam filozof kako će mnogi misliti,na žalost to nas prati kroz svakodnevni život....
Evo odmah friškog primjera ;
prije tri tjedna pukne mi ahilova tetiva,OK odem u bolnicu kod "stručnjaka"kiruruga naravno čovjek od struke,pogleda i kaže(PITA MENE PACIJENTA) očete da vam to riješimo konvencionalno ili operacija -?
OK pitam ja što je bolje i sa čime će biti stvar najbolja za mene ?
kaže pa to je isto :rolleyes:
Pa meni logika govori da nije isto,zašto bi me pilio ako može i ovako....no razmišljam ...smrdi.....naše zdravstvo,pa na kraju krajeva mislim si ako ide samo longeta ako se tetiva sama spusti i prihefta to je puno duži put :roll:
ako razreže,povuće ju dole i zašije ušparao sam vrijeme -?..
Naravno zovem šogija Kirurg na VET faxu :up: i pitam ga i što mi kaže ,obavezno operacija....na onaj način nečeš hodati duplo duže :zagrljaj:
Evo to je ono o čemu ja pričam :)
Nadam se da nisam bio predugačak :D :D :D no ja ne znam i ne mogu problematiku objasniti u par riječi jer je kao što vidite puna "stručnjaka" koji nama i sebi žele najbolje :up:
-
Jer jos jedna poanta filtracije bi trebala biti da u sto kracem roku mehanicki i bioloski ocisti sto vecu kolicinu vode.
hmmmmm....... mehanicka i bioloska filtracija osim onog "filtracija" (prolazak jednog medija kroz drugi) nemaju bas nis zajednickog.
Akvarij je zatvoreni sustav u kojem su jedine mehanicke necistoce zapravo organskog porijekla. Mehanicku filtraciju mozes provesti jednom tjedno. Ili jednom u 2 tjedna. I bit ce jednako ucinkovita da li ju odradi pumpa od 5 l/h za 3 dana ili pumpa od 5000 l/h za 3 minute. I nakon mehanicke filtracije i dalje imas (ne)kvalitetnu vodu kakvu si imao.
I da uopce nema mehanicke filtracije i da se sav taj organski materijal raspadne opet ce to odraditi bioloska filtracija. A bioloska filtracija je ipak malo vise slozenih kemijskih procesa koji zahtjevaju odredjene uvjete da bi uopce do njih doslo. A duplo jaca pumpa na istu kolicinu filter materijala sigurno nece 2x brze i bolje bioloski procistiti vodu. Hoce mehanicki.
Problem malog filtera od 300 l/h nije protok nego nikakava kolicina medija za vecu kolicinu vode. A obzirom da jos nema medija koji ne pruzaju otpor, povecanjem kolicine medija pojacava se i pumpa. Pumpa od 500 l/h moze izbacivati istu kolicinu vode kao i pumpa od 1500 l/h. U dva identicna akvarija ta voda sigurno ne bi bila jednako bioloski filtrirana.
-
Da to je cijela enigma jer ako mehanički u kratkom roku naguramo enorman kapacitet dolazi do zaštopavanja filter materijala,to guši bakterijsku populaciju samnjuje protok i biološka kao takva je ništa nula..
Dakle sve treba biti srazmjerno i to je cijela nauka...ništa silovati :up:
-
Zaključak: za 210 litarski akvarij sa ciklidima treba mu vanjski filter protoka 1200l/h ili ovaj filter koji ima uz obavezu da mijenja cca 45% vode svaki tjedan uz detaljno usisavanje podloge.
-
Ja se na žalost opet neću složiti sa tom konstatacijom jer je kao takva bezvrijedna..i nema obrazloženja
zašto;
jednostavno protok je potrba koja se mjeri prema količini medija(litre/otpor) KOEFICIJENT je davno riješen (fizika) 115-140 i koliko vidim koristi ga većina proizvođača.
No isto tako vidim da ga je jedino JBL i naveo u svojem data sheetu
http://www.jbl.de/en/aquatics-freshwater-products/detail/4348/jbl-cristalprofi-e1501-greenline#download (http://www.jbl.de/en/aquatics-freshwater-products/detail/4348/jbl-cristalprofi-e1501-greenline#download)
Note on the pumping capacity
For optimum reliable performance, we strongly recommend the use of JBL original filter
media only.
As usual technically, the data given on the type plates and the packaging refer to maximum
IDLE RUNNING DATA of the pump, without hoses and filter media:
CP e401: 450 l/h
CP e701: 700 l/h
CP e901: 900 l/h
CP e1501: 1400 l/h
CP e1901: 1900 l/h
When operated in an aquarium, this data is reduced by varying degrees, depending on the
length of hose and the filter media used. An accumulation of dirt in the hoses and filter media
will further reduce performance.
The following approximate capacities refer to a hose length of 1.5 m and operation with the
supplied filter media in a clean or new condition:
CP e401: 200 – 250 l/h
CP e701: 350 – 400 l/h
CP e901: 380 – 450 l/h
CP e1501: 800 – 900 l/h
CP e1901: 1100 – 1200 l/h
The filter media and hoses should be cleaned when these levels are reduced by about 50 %.
Note on the pumping capacity
For optimum reliable performance, we strongly recommend the use of JBL original filter
media only.
.
Opet napominjem da je snaga pumpe mjerena koliko ona daje protoka ne koliko izlazi iz filtera OUT,jer to ovisi o nizu faktora
vrsta medija,
gustoća medija
zapunjenost medija(mehanički uzrok)
što u prijevodu znači ako imate kao npr. JBL CPe 901 ili 900 nebitno on je zapremine 7.6 litara medija(kanister) i matematika je jednostavna
900:7.6=118,42
ili JBL 1901
1900L/h na kanister od 15 litara ...koeficijent 126.66
kako Plavi navodi koeficijent bi bio 157 što je van gornje granice koja je prihvačena i testirana od strane biologa koji su postavili minimum i max za najefikasniji učinak denitrifikacije tj. biološke filtracije,naravno da to pravilo nemora biti i prihvaćeno i svako može staviti kako ga volja (proizvođač) no pitanje je koliki je stvarni učinak ...to na žalost mi ne možemo izmjeriti...
Samo za primjer
EHEIM 3 350 1050L/h na kanister volumen 8.9 litara...koeficijent 117,97.
EHEIM 3 600 1250l/h na kanister 9.2 litre ..koeficijent 135.86
no imamo i jedan koji recimo ide daleko ispod
EHEIM 3 1200 xl 1700L/h na kanister od 25 litara..koeficijent je 68,dakle otpor je negdje i više nego prepolovljen(otvoren prolaz)
kako,
pa ovako
tamo gdje nema grijača omjer kanistera i medija-prazan prostor za protok vode je kod eheima govorimo o
1200 model 25 Lkanister/12 litara medij-razlika 108% ;)
600 9.2/6 razlika 53% ;)
350 7.4/4.5 razlika praznog prostora za protok 64%
ali ako gledate model sa grijačem npr.
onda to izgleda ovako 8.9/4.5 razlika za protok je 93% dakle ista pumpa ali , isti medij alli kanister veći radi grijača-nema otpora(grijač).
Iz ovoga je razvidno da model 1200 iz ne znam kojeg razloga ima duplo manje medija od ostalih eheim modela,a to je opravdavanje visokog protoka koji mu ustvari i ne treba a razlog je grijač radi kojeg se povečava zapremina kanistra skoro za duplo u odnosu protoka same vode sa filter materijalom.
POANTA
Dakle evidentno je da je protok vezan za količinu filter materijala.
a nikako pravilo protoka vode koje će odrediti da li je to dovoljni ili nije.
Dakle bez uvrede ali ovo su činjenice i kojih se prvenstveno napominjem JBL itekako drži.
Jer oprosti Plavi kada bi imali mjerilo koji protok za koji akvarij je potreban...onda me to podsjeća na javnu nabavu prvenstveno kod automobila :)
npr.dužina auta mm :D,snaga motora ;)...a onda bi svako normalan sebi trebao postaviti pitanje čemu se rade takvi automobili kad im funkcija nije ni opravdana ,u sprezi je sa zakonom(brzina),ekonomičnost(potrošnja-zagađenje) i samo održavanje...
Zato treba u svemu biti umjern i prije svega odmjeren :up:
Lp
-
Pa nisu inženjeri JBL-a ili EHEIM-a pali s marsa ;) ;) . Ako piše da je za akvarije od toliko do toliko litara, onda to stoji :up: :up:.
Eventualno za bolje miješanje vode i razbijanje mrtvih kuteva ubacit neku pumpicu, po mogućnosti šta tišu, jer JBL filter se ne
čuje dok radi, pa bi bilo glupo da tako mala naprava buči pored njega. To kažem jer moja ATMAN-ova radi ko motorna pila -? .
-
Pa nisu inženjeri JBL-a ili EHEIM-a pali s marsa ;) ;) . Ako piše da je za akvarije od toliko do toliko litara, onda to stoji :up: :up:.
Ali, ostali izgleda jesu?
Sve ovo sto je cjenjeni kolega napisao stoji, stovise. Jedino meni i dalje onaj navod "prepolovi tvrdnju proizvodjaca" nije jasan...
Pa ako vrijedi za ovog ili onoga, onda valjda vrijedi za sve, zar ne? Proizvodjac kaze - 100 do 300 litara. Da, to je izuzetno precizno. :D :D
Daj ti meni reci, jel to za 100 litara akvarij, ili za 200, ili za 300? Odluci se :D , jer ne moze biti za sve.
Dalje, ako imamo, a imamo, da ce netko xy filter koristiti na 100l, i netko drugi isti taj filter na 300....dali oni imaju identican nivo i kvalitetu filtracije?
-
Dakle evidentno je da je protok vezan za količinu filter materijala.
Tako je.
Jer oprosti Plavi kada bi imali mjerilo koji protok za koji akvarij je potreban..
Zar upravo to i nemamo? Protok+kolicina filter materijala=litraza akvarija za koju je namjenjen.
Manje protoka-manje filter materijala - i filter je deklariran za akvarije do xy litara.
Vise protoka-vise filter materijala - i filter je odmah 1000kn skuplji, i odmah moze gurati barem duplo veci akvarij od prvog primjera. :D
-
Pa nisu inženjeri JBL-a ili EHEIM-a pali s marsa ;) ;) . Ako piše da je za akvarije od toliko do toliko litara, onda to stoji :up: :up:.
Ali, ostali izgleda jesu?
Sve ovo sto je cjenjeni kolega napisao stoji, stovise. Jedino meni i dalje onaj navod "prepolovi tvrdnju proizvodjaca" nije jasan...
Pa ako vrijedi za ovog ili onoga, onda valjda vrijedi za sve, zar ne? Proizvodjac kaze - 100 do 300 litara. Da, to je izuzetno precizno. :D :D
Daj ti meni reci, jel to za 100 litara akvarij, ili za 200, ili za 300? Odluci se :D , jer ne moze biti za sve.
Dalje, ako imamo, a imamo, da ce netko xy filter koristiti na 100l, i netko drugi isti taj filter na 300....dali oni imaju identican nivo i kvalitetu filtracije?
Ne znam , reci ti meni?
-
Pa nisu inženjeri JBL-a ili EHEIM-a pali s marsa ;) ;) . Ako piše da je za akvarije od toliko do toliko litara, onda to stoji :up: :up:.
Eventualno za bolje miješanje vode i razbijanje mrtvih kuteva ubacit neku pumpicu, po mogućnosti šta tišu, jer JBL filter se ne
čuje dok radi, pa bi bilo glupo da tako mala naprava buči pored njega. To kažem jer moja ATMAN-ova radi ko motorna pila -? .
naravno da nisu. Eheim je prvi filter slozio prije valjda 50 godina. I od tada su vjerujem podosta naucili i napredovali.
Poanta price je da ako na filteru pise da je za najvise 300l onda ti to u praksi znaci da je idealan za 150l. Ne zato jer on na 300l nece filtrirati vodu kako treba (OK, vjerojatno losije nego na 150 ali jos uvijek dovoljno dobro) nego zato sto hoces neces filteri se s vremenom zacepe i pada ti protok i filtracija je sve losija. I to se vidi jako brzo. Ja sam imao mali eheim 2222 na 150l i nakon 2 tjedana bi protok vec opako pao i onda kroz par dana vidis kako je voda vec lagano mutna. Trebalo ga je cistiti svaka 3 tjedna. A to je taj kljucni podatak koji ne pise niti na jednoj kutiji, da se interval odrzavanja puno produzuje ako filtrira najmanji preporuceni akvarij a ne najveci. Sad je na 60l i ne diram ga po 6 mjeseci. A i kad ga cistim to je reda radi, protok je i dalje OK.
Naravno, ovisi i o tome sto se ima u tom akvariju i kakvi su mediji u filteru ali generalno filter na kojem pise da je za akvarije od 300l je los izbor za akvarij od 300l. Neki to znaju i prije kupovine, nekima uvaljaju trgovci (tako sam ja kupio eheim dok jos nisam imao pojma) pa skuze s vremenom da to ipak nije to a neki se ne daju krstiti pa ce probati sve i svasta iako je problem ocit na pocetku.
Ne znam , reci ti meni?
pa na pocetku da, ili skoro da. No kvaliteta filtracije XY filtera na 300l eksponencijalno opada u odnosu na taj isti XY na 100l ako su akvariji istog tipa.
-
Da zaključimo...
Molim isključivo CIKLIDAŠE da odgovore na slijedeće pitanje:
Koji filter (vanjski ili unutrašnji) sa kolikim protokom biste preporučili čovjeku koji ima ciklidni akvarij od 210 litara sa puno riba i koji baš nije redovit u promjeni vode i usisavanju podloge?
Molim samo odgovor bez obrazlaganja zato jer ćemo o tome kasnije.
-
Ma definitivno sve je objašnjeno i još od svih vas dodatno pojašnjeno...ne može se sve relevantne čimbenike upucati u par postova ali mislim da je tema ...konstruktivna jer ima puno oprečnih i uvriježenih mišljenja za i protiv.
Recimo ono što sam propustio navesti,a Kingo je dobro podkrijepio je,
Filter za akvarij OD/DO-jako bitno...naravno da će na minimumu puno bolje i DUŽE odrađivati posao pod uvjetno rečeno maximalnim kapacitetom(riba i bilja koliko uvjetno više moožemo staviti,a da se ne pobiju međusobno zbog prostora-teritorija....
Također je vrlo bitno i logički da staviš što ti prostor i financije dopuštaju što veći filter ..
npr akvarij od 200Lit. stavimo filter za akvarij 500-800 litara...idealno
No svi proizvođači stavljaju optimalne tj.(min-max) i u tom srazmjeru poštuju standarde i mjerila kojih se svi drže što radi efikasnosti,cijene...jer kad bi jedan bitno odskočio i pokušao progurati svoj standard naravno na bolje,veći jači filter za manji akvarij od standarda koji je riješen kao što neki kažu prije 50 godina(naravno ne na Marsu :D) tada bi ovai potonji imali daleko manji i zanemarivi udio na tržištu.
Dakle poanta cijele priče je da
PROTOK bude srazmjeran filter materijalu,i naravno ne šaranima u 200 litara :) već optimalan broj i veličina riba za takav akvarijVELIČINA filtera da može izdržati min. 30 dana kvalitetne BIOLOŠKE filtracije(NE MEHANIČKE) jer kao i kod svega ne može npr. mašina od auta popiti 25 litara na 100km,već recimo 8 ili 12 koliko je maximum da bi proizvela max. snagu rada.niti više ide niti više pije...
Dakle medijem i pripadajućim protokom uzima se onoliko mehaničke materije,koliko srazmjerno populacija bakterija može preraditi,a da ne dođe do zaštopavanja,time pada protoka i denitrifikacije i onda imamo ...samo posla oko čiščenja svako malo.
Evo Damir je :) konstatirao tj. pitao ..Pa ako vrijedi za ovog ili onoga, onda valjda vrijedi za sve, zar ne? Proizvodjac kaze - 100 do 300 litara. Da, to je izuzetno precizno.
Daj ti meni reci, jel to za 100 litara akvarij, ili za 200, ili za 300? Odluci se , jer ne moze biti za sve..
Kada sam to u početku navodio onda sam rekao za akvarij o kojem govorimo 200 litara i tu sam za primjer uzeo minimalni filter JBL 701 pa do sasvim dovoljnog 901 i iz toga je proizašla varijanta 300-600 litara protoka :up:
Dakle ja i dalje tvrdim više ni ne znam da ne idem u natrag JBL 901 i te kako i više nego dovoljan za akvarij od 200 litara,a bez problema će gurati i akkvarij od 300-350 koji je stabilan i ko zna sa svojim ljubimcima i biotopom(srazmjer riba i bilja,količina hrane i kakve,koliko i kada) sve to može i utječe na pravilnu i kvalitetnu filtraciju.
U svakom slučaju primjer evo ja na svom RIO 180(prodajem ga u oglasu jer ću slagati LIDO 200) imam SICCE Shark(unutarnji filter) ništa spešl po dimenzijama,samo spužva sa 40 solidnih ribica,biljni naravno filter mi ne radi na maximumu,baš zbog mehaničkog zagađenja i gura 30- 40 dana bez problema,hranim svaki dan jednom na dan,voda kristal,ribe sretne,bilje raste-čupam...bez CO2 koliko energije toliko rezultata po zakonima prirode ..ništa ne silujem :up:
A za kraj sjetimo se filtera prije 35 godina -zračni filteri(keramika-ugljen-mjehurići) i opet sve bilo čisto bistro,bilje raslo ko ludo pod običnom buble žaruljom ;)a kapacitet filtera .....nikakav...što nam dodatno govori da se i dobar dio denitrifikacije odvija i u supstratu,a zdrave biljke rade lavovski dio posla :up:
Sve je moguće samo pristup treba biti pravilan i što prirodniji :up:
-
Ja ču samo odgovoriti za sebe jer imam na održavanju dva ciklidna Malawi akvarija,a prije sam ih imao i doma naravno..
800 litara -JBL CPe 1500-MALAWI mix cca 40 komada- na žalost filter se čisti 1 godišnje :o no ribe žive i zdrave(svemirac svjedok)
voda se mijenja svakih 2-3 mjeseca..
500 litara također MALAWI MIX takođerJBL CPe 1500- oko 35 riba filter čistim svaka 2-3 mjeseca,izmjena 40% vode i usisavanje svaki mjesec.....akvarij i ribe ko curica
Dakle ta dva na ovaj način 800 litarski 2 godine,500 litarski 8 godina :zagrljaj:
Dakle ciklidni akvariji u pravilu su bez bilja....
Ni jedan prosječan filter sa većim protokom neće riješiti u nedogled filtraciju ako se voda ne mijenja na mjesečnoj bazi maximalno sa usisavanjem.
Jer filter ne može povući svo smeće sa dna ne 100% već samo razgrađeni DOM,ako je nešto ostalo,a uvijek će ostati u mrtvim zonama tu počinju problemi.
Pardon da ne zaboravim na poslu RIO 180 filter 901+ orginal juwel malawi mix oko 40-ak riba što je puno
filter se čisti svaki drugi mjesec jedan,voda usisavanje svakih cca. 45 dana ali je zasađen sa Valisneriom nanom.
-
200l malawi, filtracija diy filter, 10l volumena, 1200l/h pumpa u njemu. puno riba, izmjena vode s vremenom je bila sve rjedja i rjedja jer mi se nije dalo. :D
200l malawi, atman ef-3, 7l volumena, ako se dobro sjecam isto oko 1200l je pumpa u njemu, izmjena vode isto rijetko, ALI ciscenje samog filtera cesce nego ovog diy.
230l malawi - eksperimentalno tetra 700. Voda ok, ribe ok, ali preslab filter definitivno za takav tip akvarija.
Eksperimentalno, s povecanjem riba u akvariju, u jednom momentu su obadva filtera (i diy i atman) radili na jednom akvariju od 200 litara. Ciscenje u tom periodu - niti jednom, izmjena vode....samo nadoljevanje ishlapjele.
Najzadovoljniji - diy varijanta.
Naravno, dok sam imao ove akvarije, takva je bila filtracija.
-
Vidim da je rasprava otišla dosta duboko a i široko ... :D :D... pa da i ja postavim jedno pitanjce, pogotovo iskusnijim kolegama.. Zanima me kakva su vaša iskustva sa unutarnjim pregradnim filterima kod većih ciklidnih akvarija.. npr 400-500L..
-
Pregradni su vrh ja ih koristim u svim svojim akvarijima
-
da se i ja malo nadovezem, vidim rijeci oko filtera i protoka.. naravno sto jaci filter i protok to bolje.. ali recimo ja cu reci iskustvo sa haqos 1200.. jest da dosta njih ne prakticira taj filter, al recimo taj filter ima cca 500-700l/h protoka ili manje, koliko se ja sjecam.. imao sam ga godinu dana na akvariju od 200lit sa ciklidima oko 50kom.. voda je uvijek bila kristalno cista, na dnu se nije sakupljala bas neka prljavstina i nisam vidio probleme ceste na ribama.. izmjena vode je bila cca svakih 10ak dana po 20%.. kad sam vidio da tako funkcionira, nisam imao potrebu ciniti vece stvari.. usisavanje podloge sam cinio svakih cca 3-4 tjedna ali ne cesto.. znaci sve je funkcioniralo na najbolji moguci nacin i sa takvim protokom bez problema, nisam imao ni priblizno toliko koliko se trazi u temi, 1200l/h.. veliku ulogu igra i hranjenje, koliko dnevno i kolika kolicina..
za tu litrazu od kolege ima dosta filtera koji bi odradjivali dobar posao, a vjerujem navedeni JBL koji kolega ima, mislim da cak i moze odradjivati to sto ima.. ali naravno svi mi bi nesto vece i jace, ali sve ovisi kako tko ima i moze..
-
Da li vi tu govorite o realnoj količini vode koja je u akvariju ili o količini vode koju drži prazan akvarij, dakle bez podloge, kamenja i slično?
-
Toplo preporučam znanstveni rad u:
Aquacultural Engineering 34 (2006) 403–416
Standardized evaluation and rating of biofilters II. Manufacturer’s and user’s perspective
od autora:
Douglas G. Drennan II, K.C. Hosler, Mark Francis, Dallas Weaver, Ed Aneshansley, Gregory Beckman, Chandler H. Johnson, Chad M. Cristina
U tome radu su egzaktno objašnjene metode za znanstveno utemeljeno i inženjersko projektiranje (dimenzioniranje) filtara od firmi:
a Aquaculture Systems Technologies, LLC & Aquaculture Supply, LLC, New Orleans, LA 70121, USA
b PRAqua Technologies Ltd., Nanaimo, BC V9X 1T4, Canada
c Aquaneering Inc., San Diego, CA 92111, USA
d Marine Biotech Inc., Beverly, MA 01915, USA
e Water Management Technologies Inc., Baton Rouge, LA 70896, USA
f AnoxKaldnes Inc., Providence, RI, USA
g Department of Civil Engineering, University of South Alabama, Mobile, AL 36608, USA
-
Kako to obično izgleda!
Aquaculture Systems Technologies
the sizing of a biofilter can be divided into the following 13 steps:
1. Determine system volume (Vs): This value is given by the customer. In this case our hypothetical system has a volume Vs = 113.6 m3.
2. Determine the maximum fish load: The fish load, L, as given by the customer, is L = (30 kg/m3)(113.6 m3) = 3408 kg fish.
3. Determine the maximum daily feed input: Given by customer as f = 2% of body weight per day: F = (2/100)(3408 kg) = 68.2 kg feed day1.
4. Establish the feed protein content (%): Given by the customer as P = 40%.
5. Establish the system operating temperature: Given by customer as T = 78 8F.
6. Establish system operating salinity: Given by customer as 0 ppt.
7. Select a value or method for calculating TAN produced per kilogram of feed: ETAN = 30 gm TAN/kg feed at 35% protein to support warmwater fish (Malone et al., 1990; Wimberly, 1990).
8. Select a correction factor for feed protein if protein content deviates from 35%. Since the protein content of the feed being used by the
customer is 40%, TAN excretion can be estimated by
ETAN = P2 (30 g TAN /kg feed)/ 35%protein
where P2 is the protein content of the new feed (in this case, 40%) and the ratio of 30/35 is determined from step 7 above (Malone and Beecher, 2000).
ETAN = 40% protein [(30 g TAN/kg feed)/ (35% protein)] = 34.3 g TAN/kg feed.
9. Select a correction factor for in situ nitrification under the target operational water quality conditions. AST uses an in situ nitrification rate Is = 30% (Mia, 1996).
10. Calculate the total daily TAN production (kg/day) (Malone and Beecher, 2000):
TANT = ( 1 - Is) ETAN W
= 1637 g TAN=day
11. Subtract TAN flushed from the system due to water replacement: Assuming an average TAN concentration of 1.5 mg/L and given, by the customer, that 10% of the water is replaced daily, the remaining TAN to be stabilized by the biofilter is TAN = TANT - (1,5 mg/L) 11.330 10^(-3)
= 1620 gTAN=day:
12. Using measured VTR or ATR values for the filter and/or filter media being compared, determine the volume, Vb (m3) or surface area, SA (m2) of the filter required to provide the targeted water quality conditions. Using enhanced nitrification media (EN) a VTR of 530 g TAN/m3 media-day is readily achievable. Consequently, AST’s sizing recommendation would be, Vb = 1620 g TAN/day/ 530 g TAN/m3 media-day1 = 3.1 m3 filter = 109 ft.3 of EN media. Consequently, AST would recommend a model PBF-100—a 100 ft.3 propeller- washed bead filter.
13. Determine flow rate through filter:
The design hydraulic loading rate for the filter is 806 L/min m3 beads (Malone and Beecher, 2000). Consequently, the flow rate required Q, should be Q = (806 L/min m3 beads)(2.8 m3 - beads)/68.2 kg feed = 33 L/min kg feed (4 gal/ min lb feed).
-
Franjo,jel ti to ozbiljno?
-
Pa da to je copy paste iz rada (pa je možda zmrdano).
Sve firme su navele kako rade dimenzioniranje filtera.
Računica je poprilično egzaktna, i sam sam imao prilike dimenzionirati velike diy akvarijske filtre.
-
Hajde prijatelju Torus kao stručnjak kaži konkretno koliki protok za ovu litražu.
Još nešto, mi smo ove naše diskusije podigli na akademsku razinu a čovjek koji je otvorio ovu temu niti jednom riječju nam se nije obratio... zaista zanimljivo.
Mi ispadamo budale koje se trgaju da nekome pomognu a ovaj ni riječi >:( :-X
-
Upravo to i mene fascinira.
-
Osim toga, ima Thorusov odličan članak upravo o proračunu filtracije.
-
Imam negdje na kompu svoj prilagođeni Xls file sa svim proračunima prilagođen SI mjerama. Sve se da izračunati, izbilancirati i izprojektirati kad imaš znanje. A ono je tu samo treba pročiti knjige i radove. Kad nađem vremena budem se poigrao i sa pitanjima koja su postavljena.
Sent from my GT-S7582 using Tapatalk
-
Hajde prijatelju Torus kao stručnjak kaži konkretno koliki protok za ovu litražu.
Još nešto, mi smo ove naše diskusije podigli na akademsku razinu a čovjek koji je otvorio ovu temu niti jednom riječju nam se nije obratio... zaista zanimljivo.
Mi ispadamo budale koje se trgaju da nekome pomognu a ovaj ni riječi >:( :-X
Pozdrav,
nadam se da ne misliš na mene ipak ju ja nisam otvorio :) samo sam nastavio raspravu....
no bez obzira,što se tiče teme mislim da je jako svrsihodna za čitatelje-akvariste,filteri komerijalni se proizvode pa bar 40-ak godina i više,a svaki novi post se odnosi na problematiku u smislu filtracije...
Pa mislm da je dobro da se rasprave sva mišljenja i nedoumice jel moj dosta velik ili je njegov veći ipak bolji :D :up:
Jer u pravilu najveći problemi se stvaraju kod same postave akvarija,a filtracija je onda u konačnici rob nepravilnog održavanja samog akvaija..
Lp
-
Pa mislm da je dobro da se rasprave sva mišljenja i nedoumice jel moj dosta velik ili je njegov veći ipak bolji :D :up:
Pa vjerovatno je tehnika bitnija od velicine, ili, sve ovisi dali ga koristis na pravi nacin, ili ne
Filter, naravno, o filteru pricam. :D :D :D :D
Ali ako je sto istina, onda ovo svakako je
Jer u pravilu najveći problemi se stvaraju kod same postave akvarija,a filtracija je onda u konačnici rob nepravilnog održavanja samog akvaija..
:klap: :up:
-
hy društvo!
vidim ovdje su se razvili zanimljivi tekstovi ali ja bi uletila s nećim novim:
Molim recite što raditi u slučaju sljepljenih peraja kod ciklida?
Izgleda dosta loše u smislu da mu je položaj uglavnom vertikala, plivanje slabo te slabo jede.
Voda je mijenjana prije tjedan dana (vodovodna, 50%), akv je bio jako zagađen ostatcima hrane.
Nažalost ne mogu vam dati više info o samom akvariju, tnx
-
To je posljedica zapostavljenog akvarija.
Ako tako misliš raditi ubuduće odmah pokloni ribe da više ne pate.
Ako misliš držati ribe i dalje onda svaki tjedan promijeni cca 35% vode uz usisavanje podloge a ribe umjereno hrani.
Sada možeš promijeniti još dio vode, detaljno usisati podlogu sa USISAVAĆEM PODLOGE te uliti duplu dozu easy life FFM i po jednu i pol čajnu 6ličicu soli na svakih 50 litara vode a slijefeći dan dupla doza vitamina.
-
Hvala na savjetu, sve je odreađeno kao što je napisano. Problematičan ciklid je odvojen jer je bio napadan od drugih ciklida, tnx!