Evo da se i ja malo umijesam u raspravu, za vecinu vas sam totalni pocetnik (pa i za sebe) ali nakon dosta procitanih tekstova usudio bi se dodat koji komentar

Nakon dosta citanja i razmisljanja dosao sam do zakljucka da doziranje mikro i makro elemenata uopce nije toliko jednostavno kako se cini.
Ajmo se sada zadrzati na makroelementima. Oni su medjusobno povezani i visak ili manjak jednog elementa moze utjecati na drugi element.
Recimo visak kalija moze dovesti do toga da biljke pokazuju nedostatak magnezija, a sa jos vecom koncentracijom mogu pokazati znakove koji ukazuju na nedostatak kalcija.
A i sam izracun za unos makroelemenata bazira se na litrazi akvarija sto isto moze dovesti do mnogih pogresaka. Svi akvariji iste litraze ne trebaju jednak broj svih makroelemenata. To ovisi o puno cimbenika, pocevsi od vode koja se unosi, pa od podloge koja se nalazi u akvariju, zatim od bilja koje je u akvariju (svaka biljka nema iste zahtjeve za makroelementima) te biljne mase tog istog bilja, rasvjete, co2 te na kraju broja riba u akvariju.
Sad ne kazem da je nemoguce uzeti neke opce izracune za makro elemente po litrazi, jer koliko vidim dosta ljudi tako radi i ima super ubiljene akvarije, samo po mom shvacanju cijele problematike oko makroelemenata najbolje i najpreciznije bi bilo mjeriti stanje svakog pojedinog elementa u vodi.
Nazalost nabavak testera za svaki element za nase financijske prilike je skoro pa nemoguce a uglavnom i nepotrebno (ako uzmemo u obzir da je ovo ipak samo hobi i vecina ljudi to ne dize na profesionalnu razinu).
Zasto onda ovakav tekst ako je nepotrebno, pogotovo od mene totalnog amatera koji ima samo dva manja akvarija? Samo sam htio upozoriti na cinjenicu da visak ili manjak bilo kojeg makro elementa ne mora biti bezazlen. Pa tako i kalija.