Ok.. da ti odgovorim..
1. Rasvjeta
U ovom akvariju 120p (250L) je 8h fooperiod. Od 15h pa sve do 23h. Isto tako je u drugom akvariju 60p (60L).
2. Ako pricamo o Lumenima tada pricamo i LED rasvjeti. LED imam na manjem akvariju 60p. A na ovom 120p imam fluo rasvjetu 4x54W koja radi 100% i to je vise nego High Light. Isto tako je i vise nego High light na 60p iako radi na 80%.
60p mogu voziti na 100%, ali mi tada prebrzo rastu biljke i moram dodavati tada vise CO2 i gnojiva sto mi se neda.
U tvome slucaju bi smanjio rasvijetu i ne bi isao preko 8h - nikada. To moze biti jedan od razloga za pojavu zelene tockase na spororastucem bilju. Jer biljke su aktivne ca. 8h i na klorofilu se odvija fotosinteza. Nakon prestanka biljnog aktiviteta ti i dalje bombardiras klorofil sa svijetlom sljedecih 2h - tako profitiraju alge - vrlo logicno zar ne?!
3. Gnojenje
60p - iskljucivo ADA princip kako pise na dozama - 2ml svaki dan od svakog propisanog (ne ubacijem tekuci CO2)
120p - Masterline 1 i 2 + Carbo preko automatskog uredaja za gnojenj - u trenutnoj postavci je 9ml svaki dan (od svakog gnojiva + carbo).
Ja cesto sisam bilje. Samim time nakon sisanja biljaka opadne biljna masa. Samim time nije dobro gnojiti istu kolicinu kao prije sisanja jer ti mogu buknut alge. Tako da prilagodjavam kolicinu gnojiva prema biljnoj masi.
NPR. Da sadasnju postavku od ovog akvarija posisam za 50% tako bi prilagodio kolicinu gnojiva.
Gnojenje EI (moje misljenje - a to sam isto negdje napisao na ovo forumu) je dobra stvar ako razumijes sto radis. Za bilje je gnojivo bitno. Ali od 100% potrebnih "stvari" za uspjesan i zdrav rast biljaka je po mom misljenju zasluzno 30% gnojivo, a 40% CO2, 30% rasvjeta. To kazem zato sto mogu isti akvarij postici i sa upola slabijom rasvjetom. NPR. 120p ima ca. 1W/L - isti efekt (ako ne i bolji) mogu postici sam 0,5W/L ako dodajem dovoljnu kolicinu CO2 (ne previse, a niti premalo) i prema tome prilagodim i gnojivo. Biljke ce sporije rasti, ali ce imati intezivnije boje.
Mnogo (jako mnogo) ljudi citaju forme i skuze da ima par rezima gnojenja, vide par akvarija sa npr. EI rezimom gnojenja i odluce - "to je za mene". DA! To j za tebe ako razumijes sto radis. Nije to samo ubacivanje gnojiva i mjenjanje 50% vode. Tema je mnogo dublja od toga.
4. CO2
60p - Boca + magnetni ventil sa timerom + Inline diffusor; ca 1 mjehric/sek; svjetlo se pali u 15h - a CO2 se pali 3 sata prije. Samim time postignem optimalnu koncetraciju CO2 kad se lampa upali. CO2 se gasi 1h prije gasenja lampe (22h se gasi CO2, a lampa u 23h).
120p - Boca + magnetni ventil sa timerom + Inline Reaktor (DIY); ca 6 mjehric/sek; svjetlo se pali u 15h - a CO2 se pali 5 sata prije. CO2 se gasi 1h prije gasenja lampe (22h se gasi CO2, a lampa u 23h)
5. Temepratura
U oba akvarija imam grijac integriran u filteru koji su podeseni na 20°C. Ali zbog sobne temperature voda u akvarijima (u oba je 21-22°C). Tako da grijaci i ne rade. Niza teperatura = Manje algi; Sporiji metabolizam kod riba, a samim time manje amonijaka od ribljih fekalija, raspadnja stare hrane i ostalog otpada.
6. Fosfati
U srednje zabiljenom akvariju je preporuceno 1.5ml/L
U jako zabiljenom akvariju max do 3ml/L
Tvoj je oko 3 ml/L - pretpostavljam da nemas biljnu masu kao u mom slucaju. Tako da bi ti preporucio spustiti dozu - Tocno takvi problemi nastaju kada ljudi uzmu EI metodu gnojenja i ne razumiju sto rade - nemoj se molim te osjecati povrijedjeno - ne zelim nikoga uvrijediti, vec samo konstatiram.
Nadam se da sam barem malo pomogao. Ako imas jos pitanja - samo pitaj i pisi. Rado cu ti pomoci i odgovoriti
Pozz
1) Što se tiče zabiljenosti akvarija, jeste dosta zabiljen... Ima biljne mase. Učitaću par slika kakav je uglavnom akvarijum... Prije nekih dva mjeseca sam mijenjao setap bilja, pa je sad nešto drugačije, nije se još toliko razraslo, ali u suštini to je to...
Pošto sam ušao sa EI metodom, vodim se parametrima za tu metodu koji su dostupni na netu... Doziram otprilike ove količine =>
https://www.2hraquarist.com/blogs/fertilize-planted-tank/estimative-index-ei-101... Tu je navedeno za fosfate 5-7ppm tj. ml/L... Ja ubacujem sedmično otprilike 5ppm...
Ali mogu smanjiti, zašto da ne? Pokušaću i to...
2) Temperaturu ću prvo regulisati na 23-24, da ne bi bio preveliki šok... Pošto mi je uvijek do sada bila 25... Ali kao što rekoh, to sam pročitao na više izvora da je ok, a sada imam i info iz prve ruke od tebe da funkcioniše, tako da...
3) CO2... Na svojih 110l držim 2 mjehura/sek i čeker mi je na svijetlo zelenom uvijek... Ali kao što rekoh, pomjerio sam ga niže po tvojoj sugestiji na zid gdje je najmanja cirkulacija, pa me živo interesuje šta će sada pokazati... Inače pali se 4h prije fotoperioda, a gasi se 2h prije kraja fotoperioda. Ali i to mogu naravno korigovati, da se gasi 1h prije kraja fotoperioda... Tu sam pokušavao razne kombinacije i kombinacije...
4)
E sada. Najvažnije. Fotoperiod. To je vjerovatno jedan mali nesklad koji imam u odnosu na nutrijente koje unosim. Mada problema apsolutno nemam nikakvih sa algama, sem tačkaste, ako se to i može nazvati problemom...
Prvo Ok. Sugestija prihvaćena. Smanjiću ga na 8h. Vidjeću kako se sistem ponaša.Ali da li je preporučljivije sa maksimalnim intenzitetom cijeli fotoperiod raditi (u mom slučaju bi bilo dakle 8h => Luwel NovoLux LED 80 White - 10,5W (819lum) => 4x819lum odnosno 4x10.5W) ili postepeno sa nekim maksimumom na sredini fotoperioda? Tu me interesuje tvoje mišljenje, kao nekoga sa popriličnim iskustvom i odličnim rezultatima?Ako sam dobro shvatio ti intenzitet ne mijenjaš u toku tih 8h tj. svjetlo ti je konstantno u tih 8h...??U svakom slučaju, hvala!
I još jednom, naravno da prihvaćam svaku kritiku. To je vajda normalno. Cilj mi je da se unaprijedi moje znanje oko ove teme... Dakle, što se tiče toga, bez brige...