Prvo sto cu reci je veliki pozdrav svim clanovima foruma, iskusnim i neiskusnim kao sto sam i sam!
U svom ovom ludilu koje je zavladalo svuda u vezi situacije sa korona virusom, meni je neko drugo ludilo u glavi... Nakon više sedmica pretraživanja interneta za raznim informacijama i čitanja tri priručnika za početnike u akvaristici, došlo je vrijeme za kupnju prvog akvarijuma, a s tim i do realizacije više odluka koje su morale biti donešene, kao
i bezbroj malih dilema koje bi trebale biti riješene... S obzirom da moram reći da sam apsolutni početnik u ovom hobiju, moram se svima vama obratiti za pomoć, a s druge strane nadam se da ćete imati strplenja i volje da odgovorite na pitanja koja imam...
1) Za akvarijum sam se već odlučio - Set Juwel Primo 70l (61x31x44cm).
Set sadrži: Pumpa Ecoflow 300 i unutrašnji Biofilter bez sadržaja, grijač AquaHeat 50 i poklopac sa NovoLux LED 60 White (8W, 624 Lumen).
Koliko je ovo dobro ili ne, nisam siguran 100%, ali mislim da će biti dovoljno za jednog početnika kao što sam ja...
2) Ribice koje planiram nakon cikliranja ubaciti u akvarijum:
- muljaši: Coridoras Panda 2-3Kom
- algari: Ancistrus 2Kom
- kozice: Sakura shrimp (ona crvena) 2Kom
- jatne ribice: kraljevska neonka/Plava neonka/Crna neonka/Radbuni tetra 5-6Kom (ovdje nisam pametan koju da odaberem, pa molim za savjet)
- živorotke: Gupi 2-3Kom
Ako postoji još prostora, možda bi ubacio 2 Sijamska algara zbog biljki (tu trebam savjet takođe).
Sad pitanja koja me muče:
- Da li je ovoliki broj ribica za ovu zapreminu previše (70l)? U različitim priručnicima sam pročitao različite informacije, a u svakom slučaju ne bih volio da akvarijum postane
mjesto mučenja za njih, već nasuprot maksimalno moguće normalno okruženje... Trudio sam se da odaberem komaktibilne vrste, kao i optimalan broj riba dna i nadam se
da tu nisam pogriješio... U jednom priručniku sam čak pročitao, da se prilikom proračuna optimalne zapremine akvarijuma (na osnovu dužine ribica) ribe dna izuzimaju iz